12.9.2018 8.00
Pääkirjoitukset
 
Mirja Linnemäki

Merkittävä investointi

image

Pyhäjärviseudun marketti-investoinnit saivat jatkoa, kun Euran uusi kauppakeskus valmistui. Keulan investointi oli monellakin tavalla merkittävä.

Päi­vit­täis­ta­va­ra­kaup­pa on lä­hi­vuo­si­na sat­san­nut seu­dun mar­ket­tei­hin. Sä­ky­lään ra­ken­net­tiin sekä uu­si S-mar­ket et­tä K-Su­per­mar­ket ja li­säk­si Eu­ran K-Su­per­mar­ket uu­dis­tet­tiin kaut­taal­taan. On myös ra­ken­net­tu Sale Kaut­tu­al­le ja muu­tet­tu Si­wo­ja K-mar­ke­teik­si Kiu­kai­sis­sa ja Ylä­neel­lä.

Keu­lan uu­sin in­ves­toin­ti Eu­raan oli iso niin eu­ro­mää­räi­ses­ti kuin ne­li­öil­tään­kin. Noin kuu­del­la mil­joo­nal­la eu­rol­la tuli uut­ta tai re­mon­toi­tua ti­laa liki 6 000 ne­li­ö­tä.

Kaup­pa­kes­kus on osal­taan myös vas­taus odo­tuk­siin, joi­ta asi­a­kas­kun­nas­sa on ol­lut – var­sin­kin sen jäl­keen, kun Mas­ku-Koti -lii­ke lo­pet­ti Kaut­tu­al­la, Eu­ran Hin­ta­kaa­ri tu­hou­tui tu­li­pa­los­sa ei­kä en­ti­sen Tok­man­nin sei­nien si­sään mah­tu­nut enem­pää va­li­koi­maa. Osa asi­ak­kais­ta käyt­ti var­maan hy­väk­seen naa­pu­ri-Sä­ky­län tar­jon­taa, mut­ta pal­jon tai­si os­tos­mat­ko­ja suun­tau­tua seu­dul­ta ulos­kin.

Kaup­pa­kes­kus on mer­kit­tä­vä toi­ses­ta­kin syys­tä: sen an­si­os­ta niin tu­hou­tu­neen lii­ke­kes­kuk­sen tyh­jä pa­lo­au­kea kuin Soup­paan ris­teyk­sen neit­seel­li­nen pel­to­au­kea näyt­täy­ty­vät uu­des­sa ve­to­voi­mai­sem­mas­sa va­los­sa. Lii­ke­kes­kuk­sen tont­ti ja Soup­paan uu­si lii­ke­a­lue Lai­ti­lan­tien ta­ka­na mah­dol­lis­ta­vat tu­le­vai­suu­des­sa mer­kit­tä­vää uu­dis­ra­ken­ta­mis­ta, ja seu­dun pal­ve­lu­va­rus­tuk­sen täy­den­tä­mis­tä. Nyt, kun on li­säk­si löy­det­ty rat­kai­su, mis­tä lii­ken­ne tu­le­vai­suu­des­sa Soup­paan alu­eel­le kul­kee, pääs­tään suun­nit­te­lus­sa jo eteen­päin.

Kai­kes­sa ke­hit­tä­mi­ses­sä on ai­na kak­si puol­ta. Uu­sien ti­lo­jen ra­ken­ta­mi­nen on tääl­lä­kin, niin Sä­ky­läs­sä kuin Eu­ras­sa, jät­tä­nyt tyh­jiä ne­li­öi­tä toi­saal­le. Yh­tä tär­ke­ää kuin on hou­ku­tel­la toi­mi­joi­ta ra­ken­ta­maan uut­ta ja hie­noa, on löy­tää tu­li­joi­ta myös van­hem­piin ti­loi­hin ja huo­leh­tia sii­tä, et­tä asi­a­kas­vir­taa riit­tää myös lii­ke­kes­kus­to­jen muil­la kul­mil­la.

Ota kantaa

Näköislehti

Instagram

Instagram