Kalle Thessler (vas.) ja Petteri Kuusisto uskovat Verkkologistiikan kasvun jatkuvan, sillä yritystä ei ole juurikaan kuluneiden vuosien aikana markkinoitu.
Joni Tuominen
Verkkologistiikka sai alkusysäyksensä, kun yhteisen tuttavan kautta löytyi vuonna 2013 verkkokauppias, joka halusi kehittää kauppaansa ja panostaa tuotteiden hakemiseen huolehtimatta logistiikka-asioista.
Yhdessä verkkokauppiaan kanssa Kuusisto ja Thessler kehittivät konseptin, jonka myötä tällä hetkellä jo yli kaksikymmentä verkkokauppiasta luottaa varastointi- ja lähetyspalvelunsa Verkkologistiikan käsiin.
– Suurimmalla osalla verkkokaupoista ei ole omaa varastoa, vaan ne keskittyvät kaupan tekemiseen ja kehittämiseen, kun me hoidamme niiden kaiken tavaravirran, Petteri Kuusisto kertoo.
Viimeiset kaksi vuotta ovat olleet Verkkologistiikalle menestyksekkäitä. Tammi–helmikuun vaihteessa oli aika vaihtaa toimitilat suurempiin, kun yritys muutti varastonsa Ruskolta Turkuun. Yrittäjät ovat yhtä mieltä siitä, että yrityksen hyvä maine on viime aikoina helpottanut kasvua.
– Vaikka olemme kasvaneet koko ajan, niin kova pyrähdyshän se oli, kun viime vuoden aikana yritys kasvoi liikevaihdon osalta kaksinkertaiseksi.
– Nyt se kasvu ruokkii itseään. Nykyiset asiakkaat kasvavat ja uusia tulee koko ajan, joten ketsuppipulloilmiöstä voidaan puhua, yrittäjät toteavat.
Lue lisää nuorten yrittäjien tarinasta ja mietteistä 14. maaliskuuta Alasatakunnasta.