Kiertoliittymässä on yhtä hyvä liikenteen välityskyky kuin valo-ohjatuissa risteyksissä, ja se on niitä paljon joustavampikin. Kiertoliittymässä ei tarvitse odotella turhaan valojen vaihtumista, kun liikenne on vähäistä, ja sivuteiltä on helppo liittyä muun liikenteen joukkoon. Päätien liikennettä kiertoliittymä tosin hidastaa hieman, ja isojen rekkojen kuljettajilla on niistä huonoakin sanottavaa, varsinkin jos kiertoliittymää ei ole suunniteltu sujuvasti kierrettäväksi.
Eurassa ja Säkylässä on kokemusta kiertoliittymistä isoilla ja pienemmillä teillä jo vuosien ajalta. Valtaosa teillä liikkujista kiittelee niitä, ja tuskin kukaan haikailee takaisin vanhan mallisia risteyksiä, joissa saattoi joutua odottelemaan vaikka kuinka kauan vuoroaan päästä jatkamaan matkaansa haluamaansa suuntaan. Esimerkiksi Euran keskustassa liikenne soljuu jouheasti kolmen Satakunnankadun kiertoliittymän kautta.
Päänvaivaa ovat kuitenkin aiheuttaneet seudun isojen teiden kiertoliittymät. Hinnerjoella rekat oikaisevat tuon tuostakin kiertoliittymän reunakivien päältä, ja Eurassa Souppaan risteyksen Linnan kajoon ja Säkylän uuden liikealueen kohdalla olevaan rumpalipoika-kiertoliittymään on törmätty jo lukuisia kertoja. Rysäytyksiä laskettaessa eivät enää yhden käden sormet riitä. Tähän mennessä törmäyksistä on selvitty ilman ihmishengen menetyksiä naarmuilla peltitöillä ja kiertoliittymän istutusten ja rakenteiden korjauksilla. Linnan kajon kivimuuri odottaa tälläkin hetkellä korjausta.
Kun kiertoliittymiä yleisesti pidetään turvallisina ja ajonopeuksia hillitsevinä, herää kysymys, miksi Euran ja Säkylän kiertoliittymissä on tapahtunut niin monta "sisäänajoa". Säkylässä tilannetta on parannettu tärinäviikoilla, ja Eurassa olisi syytä saada mustan valtatien keskeltä kohoava harmaa kivimuuri huomattavasti nykyistä paremmin valaistuksi.