Rauman ja Kokemäen välille on hahmoteltu juna-aikatauluja, jotka kytkisivät paikallisliikenteen sujuvasti Tampereen ja Helsingin suuntaankin.
Proxion Oy
Rauma–Kokemäki-radan mahdollisuuksia selvittänyt Proxion Oy on laskenut Rauman, Eurajoen ja Kiukaisten uusille seisakkeille matkatuotospotentiaalia. Laskennallinen maksimiarvo on pitkälle yli 200 000 matkaa vuodessa. Vertailun vuoksi vuonna 2019 Pori–Tampere-radalla tehtiin 365 000 matkaa eli Rauman-radalla on mahdollisuus päästä yli puoleen maakuntakeskusten välisestä matkamäärästä.
Potentiaali ei ole yhtä kuin toteutuneet matkat. Tilasto kuitenkin kertoo, että suurella todennäköisyydellä kulkijoita olisi.
Kolmen kilometrin säteellä Kiukaisten seisakkeesta asuu tuhat euralaista. Paneliasta potentiaalisia matkustajia löytyy lisää, ja vastavalaistua kantatietä pitkin seisakkeelle pääsee hyvin myös muualta Eurasta.
Syöttöliikenne seisakkeelle – reittibussit, kutsuohjatut tilataksit tai Huittisten Huitsikka-palveluliikenteen tyyppinen ratkaisu – palvelee myös kunnan sisäistä liikkumistarvetta. Taksi tuo matkustajia junaan, ja vie paluukyydillä kiukaislaisia terveyskeskuksessa asioimaan. Honkilahden junabussista jäädään välipysäkillä kaupoille Kauttualle.
Kumipyöräyhteydet on syytä muistaa laajemminkin. Bussitarjonta Eurasta Huittisiin ja sieltä vaikkapa Tampereelle tai Helsinkiin paranee vuodenvaihteessa kuudella arki- ja kolmella viikonloppuvuoroparilla. Euran kunta tukee alkavia vuoroja rahallisesti, ja kunnan tukemana ajetaan myös palveluliikenne Euran alueella sekä ammattikoululaisten kyytejä Etelä-Eura–Rauma-välillä. Kaikkiaan tukisumma on ensi vuonna noin 70 000 euroa. Säkyläkin tukee muun muassa ammattikoulukyytejä noin 8 000 eurolla vuodessa.
Poriin tai Turkuun pääsee Pyhäjärviseudun julkisilla harvakseltaan. Markkinaehtoista liikennettä on yhdestä viiteen vuoroon päivässä. Suunnat sopisivat junaa odotellessa vaikka Euran ja Säkylän yhteiseksi kehittämiskohteeksi.